Er zijn weer nieuwe stakingen aangekondigd. Vakbond VVMC heeft bekend gemaakt dat ze binnenkort weer gaan staken. Vakbond CNV dreigt met vijfdaagse staking. FNV beraadt zich nog.
Houd voor de meest actuele situatie de berichten in de 9292 reisplanner op 9292.nl en de 9292 app in de gaten. De 9292 reisplanner wordt tijdens een staking continu bijgewerkt met de meeste actuele informatie die 9292 ontvangt van de OV-bedrijven.
Tip: download ook de 9292 app via 9292.nl/app als je die nog niet op je telefoon hebt. Zo heb je onderweg ook de meest actuele informatie.
Zodra er meer bekend is, laten we het weten.
Verschillende OV-bedrijven hebben personeelstekort en hebben aangekondigd dat er minder vervoer kan rijden op een aantal trajecten. Plan je reis in de 9292 reisplanner, deze wordt een dag van tevoren bijgewerkt. De OV-bedrijven doen hun best om de uitval tot een minimum te beperken. De ritten die uitvallen worden in de 9292 reisplanner als 'vervallen' getoond.
9292: actuele dienstregeling van alle OV vervoerders in Nederland
De 9292 planner toont de actuele dienstregeling van alle OV vervoerders in Nederland voor trein, bus, tram. metro en veer. De uitgevallen ritten worden kort voor een staking zoveel mogelijk uit de planners gehaald door de vervoerder. De 9292 planner toont bij uitval van vervoer (waar mogelijk) automatisch een alternatief advies met andere vervoerders. Ook kun je verschillende mogelijkheden van voor- en natransport instellen (zoals fiets en deelvoertuigen).
Actuele meldingen van verstoringen en wijzigingen worden door de OV-bedrijven ingevoerd. Deze zijn terug te vinden in je reisadvies. Een overzicht van deze meldingen vind je op deze plek. In de zoekbalk zoek je op 'plaats', 'lijn' of 'OV-bedrijf' om de melding te vinden die voor jouw reis van toepassing kan zijn. Dit kan ook in de 9292 app. Je vindt de actuele meldingen via de menuknop bij "Wijzigingen".
Zijn er verstoringen die gevolgen hebben voor jouw reis, kijk dan van tevoren of er een alternatief reisadvies is. Zo kun je in de 9292 app bij 'opties' de mogelijkheid voor de bus/trein/metro/tram aan of uit te schakelen. Wellicht kun je via een alternatieve route toch op je bestemming komen.
Ook kun je bij 'start' en 'einde' van je reis kiezen om een deze delen van je reis te maken met de fiets, de scooter of ander vervoer.
Daar waar dit van toepassing is zullen we je laten zien of er een mogelijkheid is om een fiets of scooter te huren.
![]() |
![]() |
![]() |
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€1,00 p/m max. €20) |