Hoe kan ik een voertuig huren?
Je kunt gemakkelijk een voertuig huren via het menu onder het knopje Huren in de buurt. Je komt dan op een kaart waarop alle huurvoertuigen worden weergegeven binnen 400 meter van jouw locatie. Tik op het voertuig dat je wilt huren. Je krijgt meer informatie te zien en tik op de knop ‘Nu huren’.
Vul de gevraagde gegevens in, ga akkoord met de Gebruikersovereenkomst en betaal met je credit card. Klik weer op ‘Nu huren’ om het huren te starten.
Kan ik meerdere voertuigen in een keer huren?
Nee, dit gaat helaas niet. Met de app kun je alleen voor jezelf een fiets huren.
Het voertuig is defect, wat kan ik doen?
Neem direct contact op met onze support op 088-076 06 25. Zij helpen je verder.
Wat zijn de kosten voor het verliezen van het voertuig?
In de Gebruikersovereenkomst zijn de voorwaarden opgenomen voor het huren van het voertuig, waaronder de kosten voor de gebruiker in het geval van vermissing of diefstal. Klik hier voor de voorwaarden.
Hoe kan ik het slot openen en sluiten?
Om de fiets te ontgrendelen, druk je op de knop Ontgrendelen op je telefoon. Hierna houd je je telefoon ongeveer 30 cm van het slot. Je krijgt een melding op je telefoon dat hij is ontgrendeld met een groen rondje.
Je kunt de fiets op slot zetten door in de app te drukken op de knop Vergrendelen. Het slot op de fiets moet je dan sluiten door de hendel omlaag te doen. Check of de fiets goed op slot zit.
Wat moet ik doen bij problemen met het voertuig?
Heb je problemen met het gehuurde voertuig? Neem dan contact op met onze support op 088-076 06 25.
Hoe kan ik het voertuig vergrendelen en ontgrendelen tijdens een stop?
Wil je onderweg even stoppen? Dan kun je de fiets op slot zetten door in de app te drukken op de knop Vergrendelen. Het slot op de fiets moet je dan sluiten door de hendel omlaag te doen. Check of de fiets goed op slot zit.
De fiets kun je weer ontgrendelen door op de knop Ontgrendelen te drukken. Houd hiervoor je telefoon ongeveer 30 cm van het slot.
Wat gebeurt er als het voertuig gestolen wordt tijdens de reservering?
In de Gebruikersovereenkomst zijn de voorwaarden opgenomen voor het huren van het voertuig, waaronder de acties voor de gebruiker in het geval van vermissing of diefstal. Klik hier voor de voorwaarden.
Ik kan mijn fiets niet van het slot halen. Wat moet ik doen?
Er zijn een aantal mogelijkheden waardoor het slot nog niet open gaat:
- Is de betaling succesvol afgerond? Bij een succesvolle betaling krijg je de melding om naar de fiets te lopenen kun je vervolgens op ‘nu huren’ klikken
- Nee? Dan moet dit eerst correct afgerond worden voor je kunt starten met huren
- Is de boeking gestart nadatje op ‘nu huren’hebt geklikt en bent aangekomen in het scherm waar je voor het eerst op ‘ontgrendelen’ kunt klikken?
- Nee? Loop naar de plek waar je de fiets-marker op de kaart ziet. Als je dichtbij genoeg bent verschijnt de ‘nu huren’ knop.
- Heb je de fiets eerder ontgrendeld gehad?
- Nee? Zoek de fiets met de naam die in beeld getoond wordt
- Heb je de fiets eerder ontgrendelden later weer op slot gezet? Als opnieuw openen niet lukt, houd de mobiel dan dicht bij het slot en probeer het opnieuw.
Heeft dit niet geholpen? Neem dan contact op met 9292 via 088-0760625.
Ik heb het slot van het voertuig vergrendeld maar de reservering blijft lopen
Het reserveren en huren van het voertuig loopt door totdat het voertuig ingeleverd wordt bij de verhuurlocatie (blauwe cirkels op de kaart).
Hoe kan ik het voertuig inleveren?
Het voertuig kan ingeleverd worden bij de verhuurlocaties op de kaart. Ze zijn blauw omcirkeld. De betaling stopt na het inleveren.
Kan ik de reservering stoppen zonder internetverbinding?
Je hebt een internetverbinding nodig. Is je telefoon gestolen of je batterij leeg neem dan contact met ons op via 088-0760625.
Kan ik het voertuig vaker ontgrendelen?
Je kunt het voertuig tijdens de huurperiode zo vaak als je wilt ontgrendelen en vergrendelen. Let er wel op dat je de fiets goed parkeert en vergrendelt bij een tussenstop.
Kan ik met het voertuig overal heen?
Je kan overheen reizen met de fiets maar je kunt de fiets alleen inleveren bij een inleverlocatie.
Mijn fiets heeft ook een kettingslot, hoe werkt dit?
Met de app kan alleen het ringslot automatisch worden geopend. Het kettingslot kun je zelf loshalen nadat het ringslot open is gegaan. De ketting kan tijdens het rijden in het bakje van de bagagedrager worden opgeborgen.
Voordat je de fiets via de app vergrendelt, is het aan te raden eerst de ketting door het wiel te halen en in het ringslot te stoppen. Als het kettingslot vast zit kun je de hendel van het ringslot naar beneden duwen, zodra dit in de app wordt aangegeven.
Ik krijg mijn fiets niet op slot. Wat moet ik doen?
Voor het vergrendelen van je fiets heb je 30 seconden de tijd. Zet je fiets zonder te pauzeren en met een vloeiende beweging op slot. Let erop dat er geen spaak in de weg zit.
Zijn de 30 seconden voorbij probeer het dan nog eens.
Lukt het hierna nog niet om je fiets op slot te zetten, start dan de app opnieuw op en zet je fiets opnieuw op slot.
Heeft dit niet geholpen en krijg je de fiets niet vergrendeld? Neem dan contact op met 9292 via 088-0760625.
Waar kan ik een fiets huren via de 9292 app?
Momenteel kun je via de 9292 app fietsen huren in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Dordrecht. Om de fiets te huren moet je binnen 50 meter van de fietslocatie zijn. Deze locaties kan je op de map binnen de app zien.